EN FA انتخاب زبان:
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
لوگوی شاران

با سابقه ترین شرکت حمل و نقل بین المللی در آسیا

لوگوی شاران

حمل و نقل هوایی

حمل هوایی بار یکی از امن ترین و سریع ترین راه های ترخیص کالا و واردات کالا می باشد. حمل هوایی بار، راهی امن و سریع اما پرهزینه است؛ به همین دلیل بیشتر در مورد کالاهای حساس یا گران قیمت به کار گرفته می شود.

در واقع با توجه به روش های مختلف حمل و بسته بندی کالا، هزینه حمل هوایی بار نیز متفاوت است؛ بنابراین شما به عنوان یک تاجر اگر مایلید که از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده کنید می توانید از گمرک مورد نظر بخواهید که کم هزینه ترین روش حمل و بسته بندی کالا را به شما پیشنهاد دهد و سپس با توجه به شرایط خود، میزان بودجه ای که برای حمل کالا در نظر گرفته اید و نوع کالایی که خریده اید؛ مناسب ترین و بهترین روش ممکن را انتخاب کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی شاران در این روش از حمل که مبنای سرعت و دقت بیشتر مورد نظراست با استفاده از قرارداد های همکاری با خطوط هوایی خارجی ، قابلیت جابجایی محمولات مختلف را به ایران و سایر کشورها و بالعکس داراست .

مزایای حمل و نقل هوایی :

مهمترین رکن حمل و نقل هوایی مسیر امن حمل و سرعت آن است که نسبت به حمل و نقل دریایی و زمینی بسیار سریع تر و امن تر می باشد .

به دلیل بالا بودن ایمنی حمل و نقل هوایی احتمال آسیب به کالا نسبتا کمتر از انواع حمل و نقل می باشد .

معایب حمل و نقل هوایی :

بزرگ ترین مشکل این نوع حمل و نقل هزینه ی بالای آن است که معمولا مانع استفاده از این نوع حمل و نقل کالا می گردد . در صورتی که هزینه ناشی از تاخیر ، در رسیدن کالا به مقصد بیشتر از صرفه جویی ناشی از هزینه حمل و نقل دریایی و زمینی باشد استفاده از این روش حمل و نقل به مشتریان و صاحبان کالا توصیه می شود .

معمولا حمل و نقل هوایی برای کالاهای نسبتا کوچک و با ارزش بالا استفاده می گردد و برای کالاهای حجیم ، بزرگ و سنگین حمل و نقل زمینی و دریایی توصیه می شود .

استاندارد كردن بسته بندي ها براي حمل هوائي 

استاندارد نمودن وسايل و تجهيزات مورد استفاده براي حمل كالا در ترابري هوائي در سطح جهان حائز اهميت است و نقش بسيار مهمي در صرفه جوئي هاي مالي و زماني دارد. خطوط هوائي عضو ياتا يك رشته واحدها يا وسايل بسته بندي (گشتبار UNIT LOAD DEVICE) را فراهم و تأمين نموده‌اند تا مبادله كالا در فرودگاههاي مختلف در سراسر جهان با سهولت انجام پذيرد تخته بندهاي توردار يا PALLET NET  اجازه ميدهند تا بسته هاي بار به تناسب انحناء و خم هائي كه در محفظه هاي بار هواپيما به تبعيت از شكل بدنه آن وجود دارند، بارگيري و بارچيني شوند.

انواع ديگر در واقع بارگنج ها (كانتينر) هائي هستند كه بعضاً شكل هندسي منظمي ندارند و بالاخره بارگنج هاي مخصوص حمل بار هوائي كه از بارگنج هاي معمولي كوچكترند.

ابعاد متعارف و مجاز اين وسايل، ظرفيت بارگيري، وزن خود وسيله يا گشتبار و بالاخره شماره يا كد و حروف اختصاري اختصاص داده شده به هريك از آنها در كنار آنها نوشته شده است و با توجه به اين اوزان و مقياس هاست كه مي توان تشخيص داد كدام نوع براي چه نوع هواپيمائي مناسب و در آن قابل بارگيري است.

راهبارنامه هوائي  AIRWAY BILL

راهبارنامه هوائي يا چنانكه مصطلح است بارنامه هوائي صرفاً در موارد زير بكار ميرود :

براي حمل يك محموله منفرد مجزا

براي حمل چند محموله تلفيقي كه به صورت يكجا جابجا مي شوند، تلفيق گر-كه در واقع همان بار فرابر هوائي است بايستي راهبارنامه داخلي HOUSE WAYBILL خود را صادر نمايد.

راهبارنامه يا بارنامه هوائي بارنامه اي غير قابل معامله است مركب از سه نسخه اصلي و شش نسخه رونوشت (كپي).

اهميت راهبارنامه هوائي

راهبارنامه مهمترين سند حمل است كه توسط حمل كننده و يا نماينده مجاز او صادر ميشود و حاوي نكات زير است:

سندي است محكم دال بر انعقاد يك قرارداد حمل

دليلي است بر دريافت كالا براي حمل

سندي است براي اظهار كالا به گمرك

راهنمائي است براي كاركنان خط هواپيمائي در مورد نحوه حمل و تحويل و تحول كالا

اعتبار راهبارنامه از لحظه امضاء آن توسط طرفين شروع ميشود و با تحويل محموله به گيرنده مندرج در آن خاتمه مي يابد.

کشور عراق :

خدمات حمل و نقل هوایی از فرودگاههای مهم ایران مانند فرودگاه امام خمینی تهران - تبریز- کرمانشاه – ارومیه - مشهد - به فرودگاهای نجف - کربلا - بغداد - اربیل ، سلیمانیه و ... توسط این شرکت امکان پذیر می باشد .

مشاوه رایگان و سوالات متداول در مورد حمل و نقل هوایی کالا و بار :

حمل و نقل هوایی کالا و بار چیست ؟

انواع حمل و نقل هوایی کالا کدامند ؟

خدمات حمل و نقل هوایی بار کدامند ؟

مزایای حمل و نقل هوایی کالا کدامند ؟

معایب حمل و نقل هوایی بار کدامند ؟

حمل و نقل هوایی بار چگونه انجام میشود ؟

لیست شرکت های حمل و نقل هوایی کدامند ؟

معتبرترین شرکت حمل و نقل هوایی کدام است ؟

برای پست هوایی به کجا زنگ بزنم ؟

برای حمل و نقل هوایی با کدام شرکت تماس بگیرم ؟

بهترین شرکت برای حمل بسته هوایی کدام شرکت است ؟

برای ارسال پست هوایی داخلی و خارجی قیمت کدام شرکت مناسب است ؟

برای برآورد هزینه پست هوایی کجا تماس بگیرم ؟

قیمت حمل بار هوایی مناسب را از کجا بگیرم ؟

نرخ هوایی و قیمت خرده بار و بسته و قیمت کارگو هوایی چگونه محاسبه می شود ؟

برای ترخیص بارهوایی در فرودگاه چه مدارکی لازم است ؟

برای حمل ونقل بین المللی هوایی کالا و بار از /به خارج از کشور با چه شماره ای تماس بگیرم ؟

برچسب ها :

شرکت حمل و نقل هوایی - حمل و نقل هوایی - حمل و نقل هوایی داخلی - حمل و نقل هوایی خارجی -حمل و نقل هوایی بین المللی - حمل و نقل هوایی بار - حمل و نقل هوایی کالا –ا رسال خرده بار و گروپاژ هوایی - ارسال بسته هوایی - ارسال پست هوایی - حمل بار هوایی - حمل بسته پستی هوایی - حمل بسته هوایی –  هزینه پست هوایی - هزینه حمل بار هوایی - هزینه حمل هوایی خرده بار و گروپاژ - قیمت حمل بارهوایی - قیمت ارسال بار هوایی - نرخ ارسال بارهوایی - نرخ کارگو هوایی - قیمت پست هوایی داخلی - قیمت پست هوایی خارجی - قیمت کارگو هوایی